کمپرسور بادبان

تولید کننده کمپرسور باد ایتالیایی و آلمانی 46844167– 4684416(021)

کمپرسور بادبان

تولید کننده کمپرسور باد ایتالیایی و آلمانی 46844167– 4684416(021)

شرکت بادبان: تولید کننده کمپرسور باد پیستونی و اسکرو - فروش درایر (رطوبت گیر، خشک کن هوا )
آیا با دوام ترین و کم صداترین کمپرسورهای پیستونی و اسکرو را با مناسب ترین قیمت می خواهی ؟
46844167– 46844166(021 )
www.compressorr.com

کمپرسور هایی کم صداتر با کارکرد بیشتر، بهینه تر و همچنین طول عمر بالاتر. * این دقیقا انتظاری است که می توانی از کمپرسورهای اسکروسازان داشته باشی * فروش درایر تبریدی (رطوبت گیر،خشک کن هوا) * تعمیرات کمپرسور * صادقانه بگویم ما می خواهیم تبدیل به محبوب ترین برند کمپرسور در کل ایران شویم به همین خاطر قیمت تمامی کمپرسور ها را تقریبا برابر قیمت تولید می دهیم. * آیا از کیفیت قطعات زده می شود؟ * سیاست شرکت بر این است که بتواند بالاترین سطح از رضایت مشتری را ایجاد کند به همین خاطر ما 100% گارانتی می کنیم که تمام قطعات اصل هستند و همچنین می توانید تا...
بیشتر...

کمپرسور باد | کمپرسور پیستونی | کمپرسور اسکرو | کمپرسور | کمپرسور هوا | هوای فشرده | تجهیزات هوای فشرده | درایر | درایر تبریدی | رطوبت گیر هوا | خشک کن هوا | درایر یخچالی | فروش درایر تبریدی | کمپرسور صنعتی | پمپ باد | کمپرسور 500 لیتری | کمپرسور 1000 لیتری | کمپرسور 2000 لیتری | کمپرسور 2 متر مکعب | کمپرسور 3000 لیتری | کمپرسور 3 متر مکعب | کمپرسور 5000 لیتری | کمپرسور 5 متر مکعب | کمپرسور 6000 لیتری | کمپرسور 6 متر مکعب | اسکرو | |

۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

۸ روش انتخاب بهترین و دقیق ترین کمپرسور

دوشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۱۶ ب.ظ

 ۸ روش انتخاب بهترین کمپرسور

برای خرید یک کمپرسور اگر شما هم دچار تردید در مورد نحوه انتخاب دستگاه شده اید. پیشنهاد می کنم ۵ دقیقه وقت خود را به خواندن این مطلب صرف کنی تا خودت به تنهایی بتوانی مناسب ترین کمپرسور هوا را با توجه به نیاز کاری ات انتخاب کنی!

کمپرسور باد پیستونی

۷ پارامتر مهم در تقسیم بندی کمپرسور هوای فشرده :

  • نوع گاز متراکم شونده در کمپرسور (هوا ،آرگون ،اتیلن، هیلیم ،هیدروژن و…)

دو نوع کمپرسور داریم : کمپرسور باد و کمپرسور گاز

تفاوت کمپرسور باد و گازی :

اگر کمپرسور هوای محیط را متراکم کند به آن کمپرسور باد می گویند، اگر هم که هر گازی به غیر از هوا را فشرده کند کمپرسور گاز می نامند.

  • مکانیسم واصول کارکرد و نحوه اعمال انرژی به سیال(دینامیکی-جابجایی مثبت)

کمپرسور دینامیکی : خطی – سانتریفیوژ      کمپرسور جابه جایی مثبت : رفت و برگشتی – روتاری

 
  • نوع انرژی مصرفی(برقی-بنزینی یا دیزلی)

 

کمپرسور بوستر : این کمپرسورها با نام کمپرسور فشار قوی شناخته می شوند، به طور کلی کمپرسورهای باد ( پیستونی و اسکرو ) حداکثر فشار ۱۳ بار دارند.

کمپرسور بوستر فشار ۴۰ بار – ۲۰۰ یا ۳۰۰ بار دارند. که در صنایع تولید بطری پت ( آب معدنی … ) – صنایع کشتیرانی – آتش نشانی – غواصی و پینت بال کاربرد دارند.

تشدید کننده های فشار برای افزایش ناگهانی فشار از ۷ بارتا ۲۰۰ بار یا حتی ۱۰۰۰ بار  استفاده میشوند که کاربرد آنها معمولا در آزمایشگاه ها و ماشین الات تست میباشد این تشدید کننده ها فقط وفقط برای جریان های خیلی کم موجود میباشند.

کمپرسور هوا 250 لیتری - کمپرسور باد 250 لیتری - کمپرسور هوا 350 لیتری - کمپرسور باد 350 لیتری - کمپرسور هوا 500 لیتری - کمپرسور باد 500 لیتری - کمپرسور هوا 650 لیتری - کمپرسور باد 650 لیتری - کمپرسور باد 850 لیتری - کمپرسور باد 1000 لیتری - کمپرسورباد 1200 لیتری - کمپرسور باد ایستاده 350 لیتری - کمپرسور باد ایستاده 500 لیتری - کمپرسور باد ایستاده 650 لیتری - کمپرسور باد ایستاده 850 لیتری - کمپرسور ایستاده 1000 لیتری - کمپرسور اسکرو 1000 لیتری - کمپرسور اسکرو 2000 لیتری - کمپرسور اسکرو 3000 لیتری - کمپرسور اسکرو 4000 لیتری - کمپرسور اسکرو 5000 لیتری - کمپرسور اسکرو 6000 لیتری

8 نکته طلایی در انتخاب کمپرسورمناسب 

۱-دبی : ظرفیت هوادهی که برحسب لیتر بر دقیقه و یا متر مکعب بر دقیقه می باشد.

۲-فشار کاری PSI – SCFM – HP : که بر حسب بار bar می باشد.

۳-میزان حساسیت مصرف کننده به رطوبت، روغن و ذرات گرد و غبار

۴-خواص فیزیکی و شیمیایی گاز متراکم

۵-هزینه تعمیر و نگهداری و تامین قطعات

۶-حداکثر درجه حرارت قابل قبول

۷-کمپرسور ثابت یا قابل حمل

۸- سنسور حفاظت دما: ( سیستمی است که در صورت افزایش بیش از حد دمای موتور آن را از کار انداخته و از رسیدن آسیب جدی به دستگاه جلوگیری می کند.).

برای تعیین دقیق پارامترهای فوق بایستی به اسناد فنی دستگاه های مصرفی خود رجوع کنید و یا از مشاوران متخصص در این زمینه راهنمایی بگیرید.

کمپرسور اویل فری : این کمپرسور ها بدون روغن کار می کنند و در صنایع غذایی – بهداشتی – داندانپزشکی – داروسازی و …. بسیار مورد استفاده قرارمی گیرند.

در یاتاقان ها بسته شده این دستگاه ها، روغن از طریق تولید در کارخانه به این سیستم تزریق شده و تزریق روغن به آن نیازی نیست. این کمپرسورها جهت مصارف خانگی کاربرد دارند.

این کمپرسورها کوچک و سبک می باشند. از رینگ و پیستونهای خاصی در این کمپرسور استفاده شده که موجب جلوگیری از سایش قطعات می شود.

کمپرسور اویل اینجکت : همانطور که از نام این کمپرسور مشخص است این کمپرسور با روغن کار می کند دقیقا مثل ماشین چمن زنی و ماشین های سواری که برای به کار افتادن نیاز به روغن دارند. در تمامی صنایع به جز صنایعی که در قسمت کمپرسور اویل فری گفته شده مورد استفاده قرار می گیرد.

در این مدل که معمولا مورد مصارف صنعتی اند می بایست متناسب با مصرف خود، روغن روان کننده مخصوص کمپرسور را به موتور آن ترزیق کرد

مزایا کمپرسور اویل اینجکت نسبت به کمپرسور اویل فری :

کاربرد فراوان در بسیاری از صنایع : خودروسازی – رنگ کاری – ماشین آلات – سندبلاست – آپاراتی – باد کردن چرخ ماشین های سنگین – دام و طیور – چاپ و بسته بندی – درب و پنجره upvc – ساختمان سازی – کشاورزی – ساخت سازه های بادی – قطعه سازیی – قالب سازی – ابزار پنوماتیک و دستگاه میخکوب بادی ….

کمپرسور اویل اینجکت بسیار ارزان تر بوده و هزینه تامین قطعات و تعمیرات آن پایین می باشد.

به دلیل وجود روغن در کمپرسور اویل اینجکت، این کمپرسورها طول عمر بالایی دارند.

کمپرسور بی صدا ( بدون روغن ) :

مزایا

معایب

وزن سبک

کاهش کارایی در مدت زمان طولانی

بدون نیاز به افزودن روغن

قیمت بالاتر نسبت به کمپرسور معمولی

قابل استفاده در هوای سرد

————–

مناسب برای محیط‌های تمیز مثل مطب ، درمانگاه

————–

صدای کمتر

————–

کمپرسور معمولی :

مزایا

معایب

قیمت مناسب و مقرون به صرفه

کمپرسورهای روغنی به طور کلی از نوع غیر روغنی سنگین تر هستند

امکان استفاده طولانی مدت به صورت مداوم

در کمپرسورهای روغنی، روغن سیستم باید طبق برنامه زمانی مرتب تعویض و تحت نظارت قرار بگیرد

————–

در کمپرسورهای بدون روغن امکان آلودگی ایجاد میکروارگانیسم‌ها نیز مانند نوع روغنی وجود دارد

————–

صدای بیشتر

 

 کمپرسورهای  دیگر(کمپرسورهای کمکی یا بوستر-تشدید کننده های فشار) 

۱-کمپرسورهای کم فشار:

کمپرسورهایی که توانایی تولید باد تا فشار ۱۶ بار را دارند(موارد استفاده ماشین الات پنوماتیک)

۲کمپرسورهای فشار متوسط:

کمپرسورهایی که تا فشار ۴۰ بار توانایی کار دارند(دستگاه های باد کن تولید بطری)

۳کمپرسورهای فشار قوی:

کمپرسورهایی که تا فشار ۳۰۰ بار توانایی کار دارند(دستگاه های تست آزمایشگاهی)

این نوع از کمپرسورها هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند و هریک میتوانند با توجه به شرایط و نیاز  به کار گرفته شوند.

وجود روغن یا عدم وجود روغن در کمپرسورها(اویل فری -اویل اینجکت)

کمپرسور برقی :

بر روی این کمپرسور ها یک الکتروموتور نصب شده است که انرژی الکتریکی به مکانیکی تبدیل می کند.

۵ مزیت مهم کمپرسور برقی :

۱-دوستدار محیط زیست ( چرا که هیچ آلودگی تولید نمی کنند )

۲- در مقایسه با کمپرسور دیزلی صدا کمی دارد

۳- مقرون به صرفه ( از کمپرسور دیزلی ارزان تر هستند )

۴-هزینه پایین تعمیر و نگهداری

۵-استهلاک پایین و طول عمر زیاد

کمپرسور بنزینی یا دیزلی :

اگر در مکانی که می خواهی کمپرسور استفاده کنی، برق نبود به شما پیشنهاد کمپرسور دیزلی یا بنزینی می کنم چون دقیقا برای همین منظور ساخته شده اند.

در این نوع از کمپرسورها نیرو از طریق احتراقی که درون موتور صورت می گیرد، تامین می شود. عملکرد این کمپرسور دقیقا شبیه موتور خودرو می باشد.

کاربرد کمپرسور بنزینی یا دیزلی :

برای کار در جاده ها و معادن که برق در دسترس نیست این کمپرسور پیشنهاد خیلی خوبی است.

معایب کمپرسور دیزلی و بنزینی :

آلودگی هوا ( به علت استفاده از سوخت بنزین و گازویل )   سر و صدای زیاد – نسبت به مدل برقی گرانتر است  هزینه بالا تعمیر و نگهداری

میزان دبی و فشار تولیدی(فشارمعمولی-فشارمتوسط-فشار قوی)

پمپ باد پیستونی

بهترین انتخاب کمپرسور برای ابزار بادی :

وظیفه اصلی یک دستگاه کمپرسور هوا راه اندازی ابزارهای بادی است. ابزارهایی مثل:منگنه کوب های بادی ، میخکوب های بادی ، بکس های  بادی، چکش های بادی، پیستوله های رنگپاش بادی، سمباده و پولیش زن ها و

اغلب این ابزار به میزان و فشار خاصی از هوا نیاز دارند تا به درستی کار کنند. کمپرسوری که می خرید باید بتواند این نیازها را برای ابزار تامین کند.

در زمان انتخاب کمپرسور باد برای ابزاری که قرار است با این کمپرسور کار کند:

  • دستگاهی که بیشترین CFM را در بیشترین PSI نیاز دارد مشخص کنید.
  • برای اطمینان بیشتر %۵۰ به میزان CFM مورد نیاز اضافه کنید و به دنبال کمپرسوری با این مشخصات بگردید. برای مثال اگر ابزار شما به ۳ فوت مکعب هوا در فشار ۹۰ PSI احتیاج دارد، کمپرسوری را انتخاب کنید که توان تولید ۴٫۵ CFM در فشار ۹۰ بار را داشته باشد.

انتخاب اشتباه کمپرسور :

در صورت انتخاب کمپرسور با فشار پائین تر از محدوده لازم ، در عملکرد دستگاهها اختلال ایجاد میشود و همینطور اگر کمپرسور با فشار بالاتر از محدوده لازم انتخاب گردد ، دبی کمپرسور پائین می آید .انرژی زیادی مصرف میشود و هوای کمتری تولید میشود . همچنین در انتخاب کمپرسور از نظر دبی نیز باید دقت شود .

ظرفیت هوادهی کمپرسور بطور معمول میبایست حدود ۳۰% بیشتر از میزان مصرف کل انتخاب گردد . اکر کار شما به آلاینده هایی از قبیل روغن ، آب و ذرات معلق حساس است ، باید از تصفیه هوای فشرده از میکرو فیلتر و درایر استفاده کنید.

کاربرد دستگاه کمپرسور هوا :

باد کرده تایرهای ماشین های سبک و سنگین

راه اندازی ابزارهای بادی و پنوماتیک

دستگاه فرز CNC

نقاشی وسیله نقلیه و ابزارهای رنگپاش

ابزارهای میخ‌کوب

ابزارهای منگنه کوب

آچار ضربه‌ای

چرخ جغجغه

چکش بادی

فرز بادی

سنگ سنباد

ابزارهای چرخشی

صنعت خودروسازی

صنعت قالب سازی

صنعت چاپ و بسته بندی

صنعت دام و طیور

صنعت کشاورزی

صنعت تولید درب و پنجره یوپی وی سی UPVC

صنایع غذایی

صنایع بهداشتی و دارویی

ساخت سازه های بادی و پنوماتیک در صنعت معماری ( ساخت غرفه های بادی در نمایشگاه ها – اسباب بازی های بادی در پارک ها و … )

صنعت سندبلاست

صنعت ساختمان سازی ( پیچ و محره کردن و … )

صنعت نفت و گاز و پتروشیمی

صنایع دفاع و تجهیزات نظامی

صنعت هواپیمایی

صنعت تولید بطری پت (PET ) ، آب معدنی ….

صنعت حمل و نقل و کشتیرانی

صنعت آتش نشانی

پینت بال

صنعت نساجی

صنعت چوب و نجاری

دستگاه های پرس

کارگاهها و گاراژها

من چه نوع کمپرسور هوایی نیاز دارم؟

در اینجا به معرفی دو نوع از پرطرفدارترین کمپرسورهای باد یعنی کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرو می پردازم :

در این قسمت مواردی مثل بهترین برند – مناسب ترین قیمت – توان قدرتی کمپرسور ( فشار کاری BAR ) – سایز کمپرسور – میزان صدا – و هزینه تعمیر و نگهداری – چگونگی وضعیت تامین قطعات در بازار ….بررسی می شود

کمپرسور هوا پیستونی

 

۱۱ ویژگی منحصر به فرد کمپرسور باد پیستونی برندABAC  ایتالیا شرکت اسکروسازان 

۱-بلوک سیلندر ( واحد هواساز ) کمپرسورهای پیستونی ABAC دارای دو پیستون هستند. پیستون اول هوا را فشرده کرده و از طریق یک شیر کنترل به سمت پیستون دوم هدایت می نماید. پیستون دوم هوا را فشرده تر کرده و آن را به مخزن هدایت می کند.

۲-این نوع کمپرسور مناسب برای کارهای صنعتی می باشد. و ظرفیت های ۲۵۰ – ۳۵۰ – ۵۰۰ – ۶۵۰ – ۷۵۰ – ۸۲۰ – ۱۰۰۰ لیتری ( لیتر بر دقیقه ) بسیار پرکاربرد می باشند.

۳-این کمپرسور از کم صداترین و بادوام ترین کمپرسورها در مقایسه با سایر کمپرسورها می باشد.

۴-لوازم و قطعات یدکی آن به راحتی در بازار پیدا می شود و هزینه تعمیر و نگهداری آن پایین می باشد.

۵-فشار کاری تمامی کمپرسورها معمولا بین ۶ الی ۸ بار می باشد. ولی تنها کمپرسور  ABACقابلیت افزایش فشار تا ۱۳ بار را دارند.

۶-در دو نوع ثابت و متحرک ساخته می شوند.

۷- این کمپرسورها حتی برای کاربردهای تکرارشونده در فروشگاهها و یا استفاده همزمان چندین ابزار بادی پیشنهاد می شود.

۸-کمپرسور پیستونی برای کارهای غیر مداوم برای استفاده در کارهای نوبتی انتخاب بسیار خوبی هستند.

۹- کمپرسور پیستونی ABAC با قدرت الکتروموتور ( دینام ) ۲HP – ۱٫۵ KW    ۵٫۵ hp –۴ kw/ 3HP-2.2 KW/ 7.5HP – ۱۰ KW /   پر مصرف ترین ها در بازار می باشد.

۱۰-کلید اتومات تنظیم کننده فشار (Pressure Switch) مارک Condor

۱۱- دارای تابلو برق و شیر تخلیه آب

از کمپرسورهای ثابت بیشتر در فروشگاه و گاراژها ( محیط های کوچک ) استفاده می شود که به صورت ایستاده ( عمودی ) هستند.

کمپرسورهای متحرک که  مخازن خوابیده ( افقی ) دارند و قابلیت جابجایی دستگاه با کمک چرخ ها و دسته به محل های مختلف کار به راحتی امکان پذیر می باشد. پرکاربرد برای کار رنگپاش و میخکوب های بادی است.

کمپرسورهایی که مخزن کوچکی دارند بیشتر برای کارهایی از جمله پیستوله رنگپاش بادی، منگنه کوبها، میخکوبهای بادی و دریل های بادی استفاده می شوند.

از آنجاییکه هوای فشرده شده در کمپرسور با مخزن بزرگتر با فشار بالاتری ذخیره می شود بیشتر برای صنایعی که نیاز به فشار هوای مداوم دارند مانند صنایع خودروسازی و پروژه های بازسازی و ….. مناسب هستند.

۵ عامل تاثیر گذار در انتخاب حجم مخزن هوا فشرده:

۱- مقدار تولید کمپرسور

۲- مقدار مصرف

۳- شبکه لوله کشی ( به انضمام حجم )

۴-نوع تنظیم کمپرسور

۵- حد مجاز اختلاف فشار در شبکه

۲۱ ویژگی منحصر به فرد کمپرسور اسکرو برند  ROTORCOMP آلمان شرکت اسکروسازان: ( کمپرسور پیچی یا روتور )

  • کمپرسور اسکرو از نوع کمپرسورهای دوار هستند. که برخلاف کمپرسور پیستونی ( که هوا توسط ۲ پیستون فشرده می شدند ) در کمپرسور اسکرو همانطور که از نامش مشخص است هوا بوسیله دو روتورکه داخل محفظه (هوزینگ) در جهت‌های مخالف یکدیگر می چرخند فشرده می شود. هوا میان روتورها گیر افتاده و فشرده می شود.
  • کارکرد مداوم و ۲۴ ساعته دارد.
  • این مارک از کمپرسور اسکرو بسیار کم صدا هستند.
  • قطعات و لوازم یدکی به راحتی در بازار یافت می شود و قیمت مناسبی دارند.
  • پر مصرف ترین ظرفیت کمپرسور اسکرو ۱۰۰۰ – ۱۲۵۰ – ۱۵۰۰ – ۲۰۰۰ – ۳۰۰۰ – ۵۰۰۰ – ۶۴۰۰  لیتر ( ۱-.۱٫۲۵ – ۱٫۵- ۲ – ۳ – ۵ -۶٫۴ متر مکعب ) می باشد.
  • کمپرسور اسکرو با قدرت الکتروموتور ۱۰ اسب ، ۷٫۵ کیلووات – ۱۵ اسب، ۱۱ کیلووات – ۲۰ اسب، ۱۵ کیلووات – ۳۰ اسب، ۲۲ کیلووات – ۵۰ اسب، ۳۷ کیلووات از پرطرفدارترین کمپرسورها هستند.
  • فیلتر روغن MAN آلمان
  • فشار کاری : ۸  الی ۱۰ BAR قابل افزایش تا ۱۳ BAR
  • شیر آنلودر کنترل کننده ورود هوا به داخل هواساز
  • فیلتر سپراتور سوتراس ایتالیا SOTRAS
  • دارای تابلو برق با محافظت بسیار بالا از الکتروموتور
  • تابلو برق : تابلو برق ستاره مثلث با قطعات اصل شامل تایمر – بیمتال موتور – بیمتال فن – کنتاکتور – پرشر سوئیچ – صفحه کنترل PLC آرسین ایتالیا و هیوندا و LS کره– مجهز به میکرو کنترل .
  • مجهز به سیستم LOAD & UNLOAD،
  • سیستم فرمان ARSIN با ضمانت یکساله و خدمات ده ساله.
  • دارای کابین پیچ و مهره ای مجهز به لرزه گیر و صدا گیر
  • رنگ : الکترواستاتیک کوره ای
  • دقت بالا در مونتاژ
  • *توجه : در صورتیکه کمپرسور اسکرو ترنسمیتر نداشته باشد کاربر مجبور است برای تنظیم فشار مانند کمپرسور پیستونی از کلید اتومات استفاده کند که در نتیجه PLC بلا استفاده خواهد بود و باعث پایین آمدن ضریب ایمنی کمپرسور می شود.
  • دارای کنتاکتور و بی متال فن ( زیرا در صورت حذف کنتاکتور و بی متال، فن همزمان با الکتروموتور کمپرسور روشن می شود و در فصل سرما در زمان استارت ، کمپرسور به دلیل سرد شدن و سفت شدن روغن با مشکل مواجه می شود. )
  • دارای فولی ایتالیایی مارک Sit : فولی های متفرقه بخاطر کیفیت نامرغوب و عدم بالانس بودن فولی باعث صدمه زدن به هواساز و الکتروموتور می شود.
  • دارای یک سال گارانتی  و خدمات پس از فروش

کمپرسور اسکرو

 

از کجا بدانم کدام نوع کمپرسور هوا برای من مناسب است؟

کمپرسور پیستونی بخرید در صورتی که:

به حجم محدودی از هوا نیاز داشته و از هوای فشرده به طور مداوم استفاده نمی کنید (برای مثال در کارگاه و برای استفاده از ابزارآلات بادی). اگر ابزار بزرگی دارید که به مقدار هوای زیادی نیازمند است (اما فقط چندوقت یک بار از آنها استفاده می کنید) بهتر است که یک گیرنده هوای فشرده‌ی بزرگتر نصب کنید تا اینکه کمپرسور پیستونی بزرگتری تهیه کنید یا حتی سراغ کمپرسورهای اسکرو بروید.

این نوع کمپرسور دارای یک عدد مخزن است که هوای فشرده را ذخیره می کند. زمانی که فشار هوای داخل مخزن به میزان مناسب و مورد نظر می رسد موتورکمپرسور به صورت خودکار خاموش می شود. مکانیزم کلی عمل این کمپرسور به این گونه است، زمانی که مخزن از هوا ذخیره شد، هوای ذخیره شده در این مخزن شروع به استفاده شدن جهت تامین نیاز کار ما می شود و موتور دوباره شروع به کار کرده و هوای فشرده را ذخیره سازی می کند.

کمپرسور اسکرو بخرید در صورتی که:

به هوای مداوم نیاز دارید. یک کارگاه بزرگ دارید که هوای فشرده تمام مدت استفاده می شود یا کارخانه‌ای دارید که یک یا چند دستگاه آن از هوای فشرده استفاده می کنند..

مصرف هوای فشرده ی رنگ پاش :

انتخاب کمپرسور

رنگی که از خروجی رنگ پاش  بیرون می آید باید صاف باشد و چکه نکند. بنابراین نازل رنگ پاش ها بگونه ای طراحی شده اند که جریان پرفشار هوا، بدون تلاطم و با سرعت بسیار بالا خارج شوددر نتیجه این نازل ها ، در مقایسه با نازل ها استوانه ای هوای فشرده بیشتری را مصرف می کنند.

مقدار رنگ و غلظت آن، وابسته به فشار کاری و قطر نازل است. این دو فاکتور ( فشار و قطر نازل)  تاثیر مستقیمی در مصرف هوای فشرده دارد.

در رنگ پاش ها یک تفاوتی بین نازل های اسپری صاف ، پهن و گرد ایجاد میشود .نوع اسپری در کاربرد رنگ تاثیر گذار است . در بیشتر رنگ پاش ها امکان تعویض نوع اسپری وجود دارد.

جدول زیر مقادیر مرجع برای مصرف هوای فشرده ی نازل های رنگ پاش را بسته به فشار کاری و قطر نازل و اسپری میدهد:

Operating pressure -bar

Nozzle Ø{mm}

۱۸۵

۱۶۰

۱۳۵

۱۱۵

۱۰۰

۰٫۵

۲۲۵

۱۸۰

۱۵۵

۱۳۰

۱۱۰

۰٫۸

۲۴۰

۲۰۰

۱۷۵

۱۵۰

۱۲۵

۱٫۰

۲۵۰

۲۱۰

۱۸۵

۱۶۵

۱۴۰

۱٫۲

۲۶۰

۲۲۵

۲۰۰

۱۸۰

۱۶۰

۱٫۵

۲۸۰

۲۵۰

۲۲۰

۲۰۰

۱۷۵

۱٫۸

۳۴۰

۳۰۰

۲۶۰

۲۳۰

۲۱۰

۲٫۰

۳۷۵

۳۳۰

۲۹۰

۲۵۰

۲۳۰

۲٫۵

۷ روش برای تنظیم کمپرسور باد :

۱- تنظیم بدون بار

۲-تنظیم از طریق کاهش سرعت

توسط یک عنصر تنظیم کننده و دور موتورهای احتراقی تنظیم شده ، این تنظیم میتواند دستی ویا بطور اتوماتیک در ارتباط با فشار کارگاهی صورت پذیرد. این تغییر دور در کمپرسورهای الکتروموتوری بصورت پله ئی توسط موتورهای برقی با تغییر اتصال قطبی انجام میگیرد و البته بایستی متذکر شد که این روش بسیار کم متداول است.

۳-تنظیم از طریق قطع و وصل تنظیم بدون بار

تنظیم کمپرسور باد در دو حالت ( بارکامل یا سکون ) انجام میگیرد و این تنظیم یکی در حالت حداکثر فشار است که باعث قطع کمپرسور میگردد و دیگری در حالت حداقل فشار است که کمپرسور وصل میگردد . این قطع و وصل کمپرسور باد را میتوان به وسیله یک دستگاه تنظیم معین نموده و به منظور آنکه زمان اتصالات کمپرسور به یک معین قابل اطمینانی رسد بایستی سر راه کمپرسور باد یک مخزن بزرگ هوا نصب نمود

۴-تنظیم از طریقه تخلیه:

یکی از ساده ترین طرق تنظیم، تنظیم بوسیله تخلیه هوا توسط شیر تابع فشار میباشد. وقتیکه فشار در شبکه و مخازن به حد کافی خود رسید شیر تابع فشار باز شده و هوای اضافی را تخلیه میکند شیر با مانع برگشت نمیگذارد که هوای موجود در مخازن و یا شبکه کلا خالی گردد این نوع تنظیم معمولاً برای کمپرسورهای کوچک مورد استفاده قرار میگیرد .

۵تنظیم از طریق بستن

در این طریق تنظیم و دهانه مکیدن کمپرسور باد بسته شده و کمپرسور دیگر نمیتواند عمل مکیدن هوا را انجام دهد و در حوزه خلا کار میکند. این طریق تنظیم معمولا در کمپرسورهای دورانی و پیستونی مورد استفاده قرار میگیرد.

۶-تنظیم گیره ی بازوئی

این طریق تنظیم ساده که برای کمپرسورهای بزرگ پیستونی پیش می اید به شرح ذیل است. توسط یک دستگاه گیره شکل شیر مکنده باز نگه داشته می گردد و بدین سبب کمپرسور دیگر نمیتواند هوا را متراکم تماید.

۷- تنظیم با تنگ کردن دهانه مکنده

این طریقه که با تنگ کردن دهانه مکنده انجام پذیر میگردد باعث میشود که قسمت معینی از حوزه بار تنظیم گردد و این طریقه تنظیم معمولا برای کمپرسورهای پیستونی و تورینی مورد استفاده قرار میگیرد.

خنک کردن کمپرسورباد
البته بایستی توجه داشت که این طریقه خنک کردن فقط برای کمپرسورهائی که قدرت آنها کمتر از ۳۰ کیلو وات میباشد انجام پذیر است و برای کمپرسورهای بیش از ۳۰ کیلو وات , بایستی از برج خنک کننده استفاده نمائیم و هر قدر که کمپرسور بهتر خنک گردد عمر کاری آن افزوده گشته و همچنین أحتیاج مجدد به خنک کردن هوای فشرده در دستگاه های دیگر نمیباشد .بعلت متراکم کردن هوا، کمپرسورها ایجاد گرمای زیادی نموده که این گرمای حاصله را بایستی از کمپرسور خارج نمود . معمولا در کمپرسورهای کوچک با شیارهایی که دور سیلندر کمپرسور ایجاد میگردد. این گرما بصورت تشعشعی خارج گشته و در کمپرسورهای بزرگتر بوسیله بادبزن این گرما خارج میگردد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۹۸ ، ۱۲:۱۶
badban badban