کمپرسور بادبان

تولید کننده کمپرسور باد ایتالیایی و آلمانی 46844167– 4684416(021)

کمپرسور بادبان

تولید کننده کمپرسور باد ایتالیایی و آلمانی 46844167– 4684416(021)

شرکت بادبان: تولید کننده کمپرسور باد پیستونی و اسکرو - فروش درایر (رطوبت گیر، خشک کن هوا )
آیا با دوام ترین و کم صداترین کمپرسورهای پیستونی و اسکرو را با مناسب ترین قیمت می خواهی ؟
46844167– 46844166(021 )
www.compressorr.com

کمپرسور هایی کم صداتر با کارکرد بیشتر، بهینه تر و همچنین طول عمر بالاتر. * این دقیقا انتظاری است که می توانی از کمپرسورهای اسکروسازان داشته باشی * فروش درایر تبریدی (رطوبت گیر،خشک کن هوا) * تعمیرات کمپرسور * صادقانه بگویم ما می خواهیم تبدیل به محبوب ترین برند کمپرسور در کل ایران شویم به همین خاطر قیمت تمامی کمپرسور ها را تقریبا برابر قیمت تولید می دهیم. * آیا از کیفیت قطعات زده می شود؟ * سیاست شرکت بر این است که بتواند بالاترین سطح از رضایت مشتری را ایجاد کند به همین خاطر ما 100% گارانتی می کنیم که تمام قطعات اصل هستند و همچنین می توانید تا...
بیشتر...

کمپرسور باد | کمپرسور پیستونی | کمپرسور اسکرو | کمپرسور | کمپرسور هوا | هوای فشرده | تجهیزات هوای فشرده | درایر | درایر تبریدی | رطوبت گیر هوا | خشک کن هوا | درایر یخچالی | فروش درایر تبریدی | کمپرسور صنعتی | پمپ باد | کمپرسور 500 لیتری | کمپرسور 1000 لیتری | کمپرسور 2000 لیتری | کمپرسور 2 متر مکعب | کمپرسور 3000 لیتری | کمپرسور 3 متر مکعب | کمپرسور 5000 لیتری | کمپرسور 5 متر مکعب | کمپرسور 6000 لیتری | کمپرسور 6 متر مکعب | اسکرو | |

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

کمپرسور اسکرو چگونه کار میکند

پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۰۹ ق.ظ

کمپرسور اسکرو چگونه کار میکند

کمپرسور اسکرو چگونه کار میکند

کمپرسور اسکرو

نوعی کمپرسور جابجایی مثبت است که از مکانیزم روتاری (دورانی) برای متراکم کردن گاز استفاده می‌کند. کمپرسورهای باد اسکرو معمولا در جایی که نیاز به حجم هوای متراکم زیادی باشد و کمپرسورهای پیستونی جوابگوی این نیاز نباشد استفاده می‌شود.

از آنجایی که عمل مکش و دهش در این نوع کمپرسور یک عمل پیوسته‌است، برعکس کمپرسورهای پیستونی جریان دارای موج یا ضربه (Surge) نیست.

با چرخیدن روتورها دندانه‌ها در هم درگیر شده و محفظه ای را بین کمپرسور و روتورها ایجاد می‌کند. این چرخش حلزونی در محفظه باعث می‌شود گاز از طرف ساکشن یا ورودی وارد شود و به سمت فشرده سازی حرکت کند. این محفظه‌ها به دهانه ساکشن متصل هستند و از طریق پورت‌هایی به محفظه‌های بزرگتری متصل می‌شوند آنگاه جریان گاز از دهانه عبور می‌کند.

طراحی کمپرسور اسکرو در برگیرنده مزایای ماشین‌های با جابه جایی مثبت و دوار است که استفاده از این نوع کمپرسور برای رنج گسترده‌ای از کاربری‌ها و فرایندهای گازی مناسب می‌سازد.

انواع کمپرسور اسکرو

  1. کمپرسور اسکرو دارای دو نوع خشک (oil free)
  2. کمپرسور اسکرو روغنی (oil inject)

کمپرسور اسکرو روغنی

کمپرسورهای اسکرو روغن به‌طور مداوم و پیوسته برای روانکاری و آب‌بندی به یاتاقان‌ها و ایرندها تزریق می‌شود. این روغن در هنگام خروج، از هوا جداشده، فیلترشده و پس از خنک کاری به سیستم بازگردانده می‌شود. مزیت کمپرسور اسکرو روغنی این است که روغن باعث اصطکاک کمتر می‌شود و درجه حرارت کمپرسور پایین می‌آید.

کمپرسور اسکرو می‌تواند دور بالایی را تحمل کند و کارایی خیلی بیشتری در مقایسه با مدل کمپرسوراسکرو بدون روغن دارد و اکثرا فشار ۸ بار را دارند یعنی فشار هوای خروجی ۸ برابر فشار هوای ورودی است ولی گاهی این نوع کمپرسورها را تا فشار ۱۳ بار نیز می‌رسانند.

کمپرسور اسکرو خشک

این نوع کمپرسور اسکرو همان‌طور که از نامش پیداست کاملا خشک بوده (oil free) و هیچ روغنی در آن وجود ندارد . این نوع کمپرسور اسکرو به دلیل اینکه فاقد روغن می‌باشد در صنایع دارویی و غذایی کاربرد فراوانی دارد. این مدل از کمپرسورهای اسکرو نمی‌توانند دور بالا را تحمل کند و همچنین توانایی کار در دماهای بالا را ندارد. حداکثر نسبت فشار آ سه بار می‌باشد، یعنی فشار هوای خروجی ۳ برابر فشار هوای ورودی کمپرسور افزایش فشار می‌یابد.

به طور کلی کمپرسور اسکرو اویل فری به نسبت نوع روغنی از حساسیت بالاتری برخوردار است و نیاز به تعمیر و نگهداری دقیق تری دارد.

 

« کیفیت قطعات کمپرسور اسکروسازان »

کمپرسور اسکرو - اسکروسازان

ایرند ( هواساز ) کمپرسور اسکرو - اسکروسازان
ایرند ( هواساز ) کمپرسور اسکرو - اسکروسازان کمپرسور هوای فشرده اسکروسازان
ایراند یا واحد هواساز، قلب دستگاه کمپرسور می باشد و وظیفه تولید هوا به عهده این قطعه می باشد.

 

کلیه واحدهای هواساز کمپرسورهای اسکروسازان از نوع T.M.C ترمومکانیکال ایتالیا می باشد.

از مزایای این Air-End :

  • صدای پایین
  • عمر طولانی
  • لرزش و ویبره پایین به علت دقت در تولید و همچنین، تقارن مودولها و بالانس بودن آنها
  • گرم نکردن در شرایط مختلف
  • الکتروموتورها مطابق با طراحی اسکروسازان، تولید و تهیه شده اند و از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
  • الکتروموتورهای اسکروسازان، مجهز به بلبرینگ ها با کیفیت بالا می باشد.
  • این الکتروموتورها طوری طراحی شده اند که می توانند بدون مشکل ۲۴ ساعته کار کنند.
  • این موتورها مجهز به سیستم ترمیک هستند که در صورت اشکالهای احنمالی از موتور محافظت می کتد.
شیر آنلودر کمپرسور اسکرو - اسکروسازان کمپرسور اسکرو اسکروسازان
کمپرسور اسکرو - اسکروسازان کمپرسور باد اسکروسازان
  • این قطعه، هسته اصلی کنترل هوای تولید شده می باشد.
  • این شیر ۶۰ الی ۱۰۰ درصد تنظیم هوای ورودی را به صورت هوشمند و اتوماتیک انجام می دهد.
  • اسکروسازان از شیرهائی که ساخت شرکت های بزرگ، معروف و با کیفیت است همچون VMC ایتالیا یا RedStar استفاده می کند.
  • این شیر وظیفه تنظیم فشار داخلی جهت عملکرد جکها و فرامین اولیه پنوماتیک سیستم می باشد. و از هوای تولید شده که به مخزن هدایت شده جلوگیری می کند.
  • اسکروسازان از شیرهائی که ساخت شرکت های بزرگ، معروف و با کیفیت است همچون VMC ایتالیا یا RedStar استفاده می کند.
کمپرسور اسکرو SCREW - اسکروسازان فیلتر روغن کمپرسور اسکرو - اسکروسازان
کمپرسور اسکرو SCREW - اسکروسازان فیلتر روغن کمپرسور اسکرو - اسکروسازان
فیلتر هوا از ورود ذرات به داخل واحد ایراند و روغن جلوگیری می کند.

 

اسکروسازان از فیلترهایی با کیفیت بالا بهره می گیرد که ۹۸% از ذرات موجود در هوای ورودی را جذب می کند.

طراحی این فیلترها با کاوری که برای آن تعبیه شده به گونه ای است که سطح بالایی را ایجاد کرده که :

  • توانایی جذب بالای ذرات
  • اختلاف فشار کم
  • طولانی بودن عمر فیلتر
  • صدای پایین در زمان کارکرد
  • فیلتر روغن به سفارش اسکروسازان تولید می گردد.
  • این فیلترها از موادی همچون Dust-holding و gass fiber تهیه شده که ۴ برابر نوع کاغذی که در بازار عرضه می گردد کار می کند.
  • فیلتر روغن در سیستم های اسکرو که بر پایه روغن کار می کنند بسیار مهم و حائز اهمیت است، از این رو اسکروسازان نیز توجه خاصی را در این راستا به عمل آورده.
فیلتر سپراتور کمپرسور اسکرو - اسکروسازان کمپرسور کم صدا اسکروسازان
فیلتر سپراتور کمپرسور اسکرو - اسکروسازان کمپرسور بی صدا ( بدون صدا ) اسکروسازان
  • فیلتر سپراتور به سفارش اسکروسازان تولید می گردد.
  • وظیفه این فیلترها جدا کردن روغن از هوای خروجی می باشد و فیلترهای اسکروسازان عدم وجود روغن در هوای خروجی را تضمین می کند.
  • در فیلترهای اسکروسازان از تکنولوژی و نوآوری جدید استفاده گردیده.
  • مقدار روغن در هوای خروجی در فیلترهای اسکروسازان کمتر از ۵ – ۳ PPM می باشد.
  • اسکروسازان به امنیت دستگاه تولیدی خود بسیار اهمیت داده و برای کنترل فشار داخلی سیستم از چند ابزار کنترلی استفاده می کند :
  1. ترانسمیتر : بصورت الکترونیکی فشار را سنجیده و در صورت افزایش سیستم خاموش می کتد.
  2. پرشر سوئیچ : بصورت الکتریکی با افزایش فشار کمپرسور را خاموش می کند.
  3. سوپاپ اطمینان : در صورت عدم عملکرد موارد قبل به طور مکانیکی با افزایش فشار کمپرسور را خاموش می کند.
رادیاتور کمپرسور باد اسکرو - اسکروسازان تابلو برق کمپرسور اسکرو - اسکروسازان
رادیاتور کمپرسور باد اسکرو - اسکروسازان تابلو برق کمپرسور اسکرو - اسکروسازان
  • در کمپرسورهای اسکروسازان از رادیاتورهای آلومینیومی فشرده استفاده می گردد که از دو بخش خنک کننده هوا و روغن استفاده می گردد.
  • اسکروسازان از رادیاتورهایی که ۱۰% از سایز استاندارد بزرگتر است ( Over Size ) استفاده می کند.
  • این عمل موجب می گردد تا دستگاه در مناطق گرمسیر نیز کارائی خوبی داشته باشد و موجب افزایش عمر روغن، فیلتر روغن و شیلنگ ها گردد و از خاموش شدن دستگاه به جهت افزایش دما جلوگیری می کند.
  • کلیه قطعات تابلو برق های اسکروسازان از قطعات اصل کره با برند LS می باشد که شامل قطعات زیر می باشد :
  • کلید اتوماتیک – کنتاکتور ستاره – کنتاکتور نرمال – کنتاکتور مثلث – کنتاکتور فن – بیمتال موتور – بیمتال فن – کنترل فاز – منبع تغذیه – ترمینالها و … می باشد.
کمپرسور باد کم صدا ایتالیایی - اسکروسازان
کمپرسوراسکرو - اسکروسازان
  • این قطعه مغز اصلی کنتزل هوای تولید شده می باشد. و کلیه عملکرد دستگاه را تحت کنترل دارد.
  • PLC های اسکروسازان با توجه به کشورمان سفارشی ساخته شده و کلیه فرامین بر روی نمایشگر نشان داده می شود.
  • اسکروسازان با توجه به استفاده از قطعات با کیفیت از معدود شرکت هایی است که PLC را نیز همچون قطعات دیگر برای یکسال گارانتی می کند.

انواع کمپرسور اسکرو دارای دو نوع خشک oil free و روغنی oil inject هستند :

کمپرسور اسکرو مدل oil free همانطور که از نامش مشخص است کاملا خشک بوده و هیچ گونه روغنی ندارد این کمپرسور بدون روغن کاربرد فراوانی در صنایع دارویی و غذایی دارد به علت اینکه روغن به این انواع کمپرسور اسکرو وارد نمی شود این مدل از کمپرسورهای اسکرو نمی توانند دور بالایی را تحمل کنند . حداکثر فشار را تا ۳ بار دارد یعنی هوای خروجی ۳ برابر هوای ورودی کمپرسور افزایش فشار می یابد.

انواع کمپرسور اسکرو مدل oil inject همانطور که از نامش پیدا است روغن به طور مداوم و پیوسته به برینگ ها و نیز خود پیچ تزریق می شود . مزیت کمپرسور اسکرو روغنی اینکه روغن موجود موجب کمتر شدن اصطکاک می شود و درجه حرارت کمپرسور پایین می آید . این مدل از کمپرسور اسکرو می تواند به راحتی دور بالایی را تحمل کند و کارایی خیلی بیشتری در مقایسه با مدل کمپرسور اسکرو بدون روغن دارد و اکثراً فشار ۸ بار را دارند یعنی فشار هوای خروجی ۸ برابر هوای ورودی است ولی گاهی این نوع کمپرسورها را تا فشار ۱۳بار نیز می رسانند .

فیلتر هوا کمپرسور اسکرو

به خاطر آنکه هوای محیط اطراف آلوده هست و گرد و غبار در هوا وجود دارد این هوا که توسط هواساز یا همان روتورهای مارپیچی به داخل کمپرسور مکش می شود به مرور باعث صدمه دیدن کمپرسور می شود پس برای اینکه جلوی آسیب احتمالی را بگیرید باید حتما یک فیلتر هوا برای کمپرسور اسکرو نصب کنید.

کنترل کننده ورودی هوا به هواساز اسکرو ( Load / unload control)

در انواع کمپرسور اسکرو کنترل فشار هوا توسط آنلودر یا رگولاتور انجام میگیرد که عمل باز و بسته شدن آنلودر توسط شیر برقی متصل به آنلودر که در حالت عادی بسته بوده و در هنگام جریان باز می گردد تا مکش هوا توسط ایرند انجام پذیرفته و به سمت فشرده سازی میرود .

به محض اینکه فشار به میزان استاندارد رسید این شیر بسته می شود و از این پس فرایند مکش هوا داخل هواساز متوقف می شود.

خوب است بدانید که اسکرو از نظر لغوی به معنی پیچ هست و فرایند متراکم کردن هوا در محفظه ای به اسم بلوک اسکرو یا Air End بوسیله یکسری پیچ که نر و مادگی هستند و این پیچ ها خیلی به هم نزدیک هستند و فاصله اشون از هم خیلی کم هست قرار دارند و در حال چرخش هستند .

کمپرسور اسکرو می تواند برای شما هوای فشرده را با فشار و ظرفیت های متنوع و بیشتری را تولید کند .

 هواساز انواع کمپرسور اسکرو (Rotary screw airend) چیست و چه ویژگی هایی دارد ؟

پر طرفدارترین نوع کمپرسور امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و توسعه صنعت به منظور تولید هوای فشرده ، کمپرسور اسکرو می باشد . کمپرسور اسکرو در مقایسه با کمپرسور پیستونی مزایای زیادی دارد و به علت طراحی و ساختمان خاص داخلی که دارد لرزش و صدای خیلی کمی دارد به طوری که حتی در یک واحد مسکونی به راحتی می توانید از آن استفاده کنید .

همانطور که قبلا گفته شد هوا محیط بوسیله روتور مارپیچی مکش شده و فرایند متراکم سازی صورت می پذیرد از آنجایکه روغن به صورت خودکار به این واحد تزریق می شود باعث می شود که واحد هواساز کمپرسور اسکرو خنک شود و از طرفی موجب آب بندی و پر شدن فضای خالی میان دو روتور می شود .

کمپرسور اسکرو

چگونه کمپرسور اسکرو کار می کند

مخلوط هوا و روغن در کمپرسور اسکرو :

وظیفه شیر یکطرفه این است که ترکیب هوا و روغن را از هواساز خارج می کند و اجازه نمی دهد که دوباره روغن به واحد هواساز بازگردد.

مخزن جداکننده روغن از هوا ( سپراتور ) چیست و چه وظیفه ای دارد ؟

همانطور که از نام سپراتور مشخص است در این مخزن، روغن از هوا تفکیک می شود همانطور که می دانید روغن موجود در هوا بر اثر نیروی گریز از مرکز از هوا جدا می شود . روغن در پایین مخزن سپراتور انباشته می شود که این روغن مجددا به واحد ایرند ( هواساز ) بازگرداننده می شود .

کمپرسور اسکرو

چگونه کمپرسور اسکرو کار می کند

رادیاتور کمپرسور اسکرو چیست چه کاری انجام می دهد ؟

در این مرحله هوای فشرده که خیلی گرم است و دمای حدود ۸۰ درجه دارد باید خنک شود و دمای آن به ۲۵ – ۴۰ درجه برسد سپس از کمپرسور خارج شود.

این فرایند در رادیاتور انجام می پذیرد. علاوه بر این روغن هم باید خنک شود که روغن گرم به بخش دیگر رادیاتور که مخصوص خنک سازی روغن است می رود و آنجا توسط یک شیر ترموستاتیک میزان سرد شدن آن کنترل می شود.

نکته مهم : زمانیکه دستگاه به مدت طولانی خاموش باشد و دمای روغن نیز پایین باشد شیر ترموستاتیک مسیر ورود روغن را به رادیاتور می بندد.

کمپرسور نوع روغنی ( oil compressor ) چیست ؟

برای اینکه اصطحکاکی که بین قطعات ثابت و متحرک وجود دارد کاهش یابد، با تزریق کردن روغن به هوای وارد شده به کمپرسور و چرب نمودن هوا، روغن بین قطعات رفته و باعث می شود عملیات روانکاری داخلی بین رتور و بدنه ایجاد شود.

در قسمت خروجی کمپرسور، یک فیلتر نصب می شود تا روغنی که همراه هوای خروجی وجود دارد دوباره جدا شود و به مخزن اصلی روغن باز گردد.

پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را بخوانید : مشخصات فنی و برند قطعات کمپرسور اسکرو چیست ؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۹ ، ۱۰:۰۹
badban badban

کمپرسور پیستونی باد – قیمت کمپرسور پیستونی

پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۰۸ ق.ظ

کمپرسور پیستونی باد – قیمت کمپرسور پیستونی

کمپرسور پیستونی باد

کمپرسور پیستونی متداول ترین نوع از کمپرسور های باد است که در صنایع نسبتا کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کمپرسور محدوده نسبتا وسیعی را شامل می شود و معمولا از سایز ۲۵ تا ۱۰۰۰ لیتری در کارگاه های صنعتی تامین هوای فشرده می کند.

فشار تولید شده در این نوع کمپرسورها بین ۸ تا ۱۲ بار می باشد. بخش های اصلی کمپرسور های پیستونی شامل الکترو موتور، واحد هواساز و مخزن ذخیره هوا می باشد.

الکترو موتور های مورد استفاده در کمپرسور های شرکت اسکروسازان بنا به درخواست مشتری و توان مورد نیاز انتخاب می گردد و این الکتروموتور ها معمولا از نوع ایرانی ( الکتروژن و موتوژن ) هستند.

کمپرسور اسکرو یا کمپسور پیستونی

اگر در فکر خرید کمپرسور هستید و هنوز نمیدانید که کمپرسور اسکرو برای کار شما مناسب تر است یا کمپرسور پیستونی باید حجم هوای مورد نیاز دستگاه های کار گاه را در نظر بگیرید. درصورتی که حجم هوا از هزار لیتر بر دقیقه کمتر بود و نیازی به روشن بودن دائمی کمپرسور وجود نداشت، قطعا مورد مناسب برای شما کمپرسور پیستونی می باشد. و در صورتی هم که فشارهای بالای ۱۰ بار مورد نیاز کاریتان باشد به طور قطع کمپرسور پیستونی مناست ترین گزینه برای شما می باشد.

اگر در کاربردهای صنعتی میزان تولید هوا بیش از ۱۲۰۰ لیتر بر دقیقه باشد، اصولا به جای کمپرسور پیستونی از کمپرسور اسکرو استفاده می شود ،که صدا و استهلاک کمتری دارد ولی این نکته را حتما باید در نظر گرفت که کمپرسور اسکرو توانایی تولید فشار تا حداکثر ۱۰ بار را دارند.

کمپرسور باد پیستونی تک مرحله ای

به عنوان رایج ترین کمپرسور پیستونی، پمپ باد تک مرحله ای که ساده ترین فشرده ساز پیستونی می باشد، عمل متراکم کردن هوا را فقط در یک مرحله به انجام می رساند. پس از ورود هوای محیط به سیلندر، توسط حرکت خطی پیستون هوا متراکم شده و سپس توسط سوپاپ خروجی، هوای فشرده شده به مخزن انتقال پیدا می کند.
مدل های موجود کمپرسور تک مرحله ای به ۲ صورت تک سیلند و دو سیلندر ساخته می شود که مدل تک سیلندر حداکثر تا ۵۰ لیتر بر دقیقه ظرفیت تولید هوای فشرده را دارند . پمپ باد تک مرحله ای توانایی تولید فشار تا ۸ بار و دبی حداکثر ۷۵۰ لیتر در دقیقه را دارا می باشد.

روغن کمپرسور

کمپرسور باد پیستونی دو مرحله ای

این مدل از کمپرسور پیستونی که توانایی ایجاد فشار بیشتری را دار می باشد دارای دو مرحله کاری است که هر یک از مرحله ها در سیلندر جداگانه صورت می گیرد و طرز کار آن به این صورت است که ابتدا هوا به یک سیلندر کم فشار که قطر بزرگتری دارد وارد شده و پس از فشرده سازی اولیه به سیلندر پر فشار که عموما قطر کمتری دارد وارد شده و مجددا فشرده سازی می شود.

رایج ترین کمپرسورهای باد به شرح زیر میباشند :

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۹ ، ۱۰:۰۸
badban badban

مینیمم پرشر ولو کمپرسور اسکرو

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۳۰ ب.ظ

مینیمم پرشر ولو کمپرسور اسکرو

مینیمم پرشر ولو کمپرسور اسکرو

مینیمم پرشر ولو کمپرسور اسکرو (Minimum pressure valve )

کمپرسورهای اسکرو به علت وجود قطعات متحرک، نیازمند روغن کاری دائمی می باشد. ساختار کار کمپرسور اسکرو به گونه ای می باشد که با استفاده شیر آنلودر در زمان های مورد نیاز سیستم را در حالت بار Load و بی بار Unload قرار می دهد. در زمانی که سیستم در حالت آنلود یا بی بار می باشد فشار هوا به سرعت کاهش پیدا می کند.

وظیفه مینیمم پرشر ولو کمپرسور اسکرو یا شیر حداقل فشار کمپرسور جلوگیری از افت فشار پایینتر از حدود ۴ بار می باشد. به مجموعه لوازم یدکی این شیر ، کیت مینیمم پرشر ولو گفته می شود که در این مطلب به نکاتی درباره تعمیر و تعویض آن اشاره شده است.

مینیمم پرشر ولو کمپرسور اسکرو چیست و چگونه کار می کند

وظیفه شیر حداقل فشار کمپرسور ثابت نگه داشتن فشار جهت گردش روغن در زمانی که کمپرسور در حالت بی بار Unload قرار دارد می باشد. مینیمم پرشر ولو کمپرسور اسکرو یک شیر یکطرفه می باشد که به وسیله فنر از پیش تنظیم شده فشار کاری را در داخل مخزن روغن ثابت نگه می دارد.

مینیمم پرشر ولو

بنا به توضیحات بالا شیر حداقل فشار باید دو مولفه زیر را داشته باشد

  1. این شیر فقط در زمان هایی که فشار کاری از حد نرمال بیشتر باشد باز می شود.
  2. این شیر یک شیر یکطرفه است که فقط از یک سمت توانایی عبور هوا را دارد.

سیستم هوای فشرده به چه علت به شیر حداقل فشار نیاز دارد

کمپرسور هوای فشرده برای گردش روغن باید فشار کاری نرمال داشته باشد و این روغن برای خنک کاری ایرند و یاتاقان ها استفاده می شود . کمپرسور اسکرو اویل اینجکت فاقد پمپ روغن است، بنابر این گردش روغن فقط از طریق فشار هوا انجام می شود . در هنگام روشن کردن کمپرسور لازم است که سیستم سریعا به حداقل فشار برسد. در صورتی که مخزن هوای فشرده خالی باشد این فرآیند طولانی می شود. مینیمم پرشر ولو کمپرسور اسکرو تا زمانی که فشار داخلی کمپرسور به حدود ۴ بار می رسد بسته می ماند.

علت وجود روغن زیاد در خروجی کمپرسور چیست

در صورتی که در خروجی کمپرسور اسکرو روغن بسیار زیادی مشاهده می کنید، یکی از عوامل می تواند خوب عمل نکردن شیر حداقل فشار (Minimum pressure valve ) کمپرسور باشد.

در صورتی که آیتم هایی مانند اویل سپراتور، سطح روغن، مسیر های خروجی و دمای روغن را بررسی کرده و باز هم مشکل حل نشد شیر مینیمم پرشر را مورد بررسی قرار دهید.
اولین علامت خرابی مینمم پرشر در زمان روشن شدن کمپرسور مشهود است. به این صورت که در هنگام استارت کمپرسور سیستم با افت فشار مواجه می شود و این افت فشار در مدت زمان زیاد ادامه پیدا می کند.

تعمیر شیر حداقل فشار و کیت مینیمم پرشر ولو

مینیمم پرشر ولو کمپرسور اسکرو نیاز به تعمیر و نگهداری خاصی ندارد و فقط لازم است کیت مینیمم پرشر ولو پس از چندین هزار ساعت تعویض شود. با تعویض کیت مینیمم پرشر ولو ، این شیر مجدد می تواند با کیفیت فعالیت کند.

تعمیر شیر حداقل فشار
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۳۰
badban badban

آنلودر کمپرسور اسکرو چیست (Unloader valve)

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۲۹ ب.ظ

آنلودر کمپرسور اسکرو چیست (Unloader valve)

آنلودر کمپرسور اسکرو شیر کنترل کننده هوا ورودی به داخل ایرند ( بلوک هواساز ) کمپرسور اسکرو می باشد . زمانیکه واحد هواساز توسط الکتروموتور در حال چرخش هستند . این شیر وظیفه کنترل ورود و یا عدم ورود هوا را به داخل هواساز را به عهده دارد.

این فرایند تا زمانیکه فشار در داخل مخزن به میزان مناسبی نرسیده باشد ادامه پیدا می کند به عبارتی این شیر ورود هوا را به درون Airend را باز می کند تا هواساز بتواند فرایند فشرده سازی را انجام دهد.

آنلودر کمپرسور

در کمپرسورهای اسکرو کنترل فشار هوا توسط آنلودر یا رگولاتور انجام میگیرد که عمل باز و بسته شدن آنلودر توسط شیر برقی متصل به آنلودر که در حالت عادی بسته بوده و در هنگام جریان باز می گردد تا مکش هوا توسط ایرند انجام پذیرفته و به سمت فشرده سازی میرود .

به محض اینکه فشار به میزان استاندارد رسید این شیر بسته می شود و از این پس فرایند مکش هوا داخل هواساز متوقف می شود.

خوب است بدانید که اسکرو از نظر لغوی به معنی پیچ هست و فرایند متراکم کردن هوا در محفظه ای به اسم بلوک اسکرو یا Air End بوسیله یکسری پیچ که نر و مادگی هستند و این پیچ ها خیلی به هم نزدیک هستند و فاصله اشون از هم خیلی کم هست قرار دارند و در حال چرخش هستند .

کمپرسور اسکرو می تواند برای شما هوای فشرده را با فشار و ظرفیت های متنوع و بیشتری را تولید کند .

چگونه آنلودر کمپرسور اسکرو در حالت Unload قرار می گیرد ؟

هنگامیکه فشار درون مخزن به میزان استاندارد رسید، آنلودر دریچه ورودی هوا را می بندد، که در این زمان همچنان که هواساز کمپرسور در حال کار کردن است ولیکن با این وجود هیچ گونه هوایی وارد آن نمی شود.

در نهایت فرایند فشرده سازی صورت نمی گیرد و فشار بالا نمی رود. که به عبارتی به این حالت آنلود Unload می گویند.

آنلودرها به صورت ترکیبی هستند به عبارت دیگر از یک شیر مکانیکی به همراه شیر برقی می باشند.

آنلودر کمپرسور اسکرو

آنلودر کمپرسور اسکرو چگونه و در چه زمانی ، کمپرسور را زیر بار قرار می دهد
هنگامیکه دوباره مصرف هوا صورت می پذیرد باعث می شود که فشار درون مخزن کم شود ( به عنوان مثال فشار ۸ بار می شود ) فرمان باز شدن دریچه آنلودر صادر می شود و هوا به درون هواساز مکش می شود. که در اصطلاح کمپرسور اسکرو در وضعیت Load قرار می گیرد.

لازم به توضیح است که بر اساس سایز کمپرسور و سایز هواساز، اندازه و ابعاد آنلودر کمپرسور اسکرو نیز تغییر می کند.

سیستم آنلود کردن کمپرسور ها یا همون بی بار کردن اونها به منظور کنترل ظرفیت سیستم سرمایشی انجام میشه. بی بار کردن یعنی اینکه مقدار مبرد جریانی به کمپرسور رو کاهش می دن تا سرمایش کمتری در اواپراتور داشته باشیم.

این کار به روش های مختلفی انجام میشه که یکی از ساده ترین روشهای اون اینه که برای این منظور معمولا یک لوله بای پس از خط مکش به خط دهش کمپرسور کشیده می شه و در بین مسیر اون یک شیر برقی قرار می دن. تعداد ۴ لوله بای پاس و ۴ شیر برقی رو برای یک کمپرسور به طور معمول در نظر می گیرن که هر کدوم ۲۵ درصد از بار سرمایش رو کاهش میده.

آنلودر در کمپرسور اسکرو چیست (Unloader valve)

روش کار به این صورت هست که یک ترموستات ۴ مرحله ای برای فرمان به هر یک از آنلودرها استفاده میشه و وقتی دمای اپراتور به حد تنظیم شده بر روی ست پوینت مرحله اول میرسه اولین شیر برقی رو باز میکنه تا ۲۵ درصد از مبرد جریانی بدون اینکه به کمپرسور وارد بشه مستقیما به خط دهش انتقال پیدا کنه.

این کار در هر مرحله بعد از رسیدن دمای اپراتور به هر یک از دماهای تنظیم شده صورت میگیره تا جایی که نهایتا کمپرسور خاموش میشه.

کمپرسورهای پیستونی مجهز به سیستم کلاچ یا unloader می باشند که بطو ر اتوماتیک (برقی ) بار را از روی کمپرسور برداشته و کمپرسور خنثی کار میکند . این دستو رالکتریکی می تواند از طریق سنسور یا سیستم کنترلی تهویه به Unloder داده شود . مکانیز کاری آن نیز روی کمپرسورهای مختلف متفاوت است معمولاً روی سوپاپ تخلیه نصب می شود.

پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را بخوانید : چگونه کمپرسور اسکرو را تعمیر کنیم ؟

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۲۹
badban badban

تنظیمات کمپرسور اسکرو – تنظیمات PLC کمپرسور اسکرو

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۲۸ ب.ظ

تنظیمات کمپرسور اسکرو – تنظیمات PLC کمپرسور اسکرو

PLC کمپرسور اسکرو

در این مقاله قصد داریم روش های تنظیم فشار کمپرسور اسکرو با PLC را به طور جامع آموزش دهیم.

 

آموزش تنظیم فشار کمپرسور اسکرو:

به طور کلی فشار کمپرسور اسکرو بین ۶ الی ۸ بار است. لازم به توضیح است که شرکت هایی که کمپرسور اسکرو را طراحی و تولید می کنند به صورت پیش فرض کمپرسور اسکرو را روی فشار کاری ۶ الی ۸ بار تنظیم می کنند.

حال ممکن است بنابر دلایلی مصرف کننده بخواهد متناسب با نیاز کاری خود این حداقل و حداکثر فشار دستگاه را تغییر بدهد که این مورد نیز امکان پذیر می باشد که در این مقاله به توضیح آن می پردازیم.

 

نکته بسیار مهم این است که قبل از ایجاد هرگونه تغییری در فشار کار کمپرسور اسکرو حتما از حداکثر میزان فشاری که کمپرسور اسکرو می تواند تولید کند و همچنین از طرف دیگر از حداکثر فشاری که مخزن قابلیت تحمل آن را دارد اطمینان حاصل کنید.

علت این امر این است که اگر حداکثر فشاری که بر روی PLC  تنظیم می شود از حداکثر فشاری که کمپرسور اسکرو می تواند تولید کند بیشتر باشد، باعث آسیب دیدن الکتروموتور و هواساز کمپرسور اسکرو می شود.

کمپرسور اسکرو
چگونه فشار کمپرسور اسکرو را با PLC تنظیم کنیم ؟

چگونگی تنظیم فشار کمپرسور اسکرو با PLC ARSIN AR100

۱-در ابتدا باید دکمه ENTER  را بزنید تا بر روی PLC  عبارت SET  به نمایش در بیاید، عددی که روی PLC  نمایان می شود همان حداکثر فشاری است که توسط کمپرسور تولید می شود.

لازم به یادآوری است که هنگامیکه فشار درون مخزن کمپرسور به این میزان برسد کمپرسور فرایند فشرده سازی هوا را متوقف می کند و دیگر باری وارد مخزن نمی شود.

۲-برای تغییر میزان حداکثر فشار با فشار دادن دکمه های رو به بالا و رو به پایین می توانیم این حداکثر فشار را افزایش یا کاهش بدهیم.

همانطور که قبلا گفته شد حتما قبل از چنین کاری اطمینان حاصل کنید که عدد وارد شده از حداکثر فشاری که کمپرسور می تواند تولید کند بیشتر نباشد که لازم است با شرکت سازنده کمپرسور  تماس بگیرید و از این موضوع مطلع شوید.

۳-حال دکمه ENTER  را فشار دهید.

۴-روی PLC کمپرسور عبارتی به نام dIF  نمایش داده می شود که این عدد بر روی PLC ظاهر می شود نشان دهنده تفاوت بین حداقل و حداکثر فشار کاری کمپرسور است.مثلا اگر شما حداکثر فشار کمپرسور را ۸ بار انتخاب کرده باشید عدد ۲Dif  می باشد.

۵-و در آخر باید دکمه ENTER   را مجدد بزنید تا از برنامه خارج شوید.

کمپرسور اسکرو – کمپرسور پیچی ( SCREW ) چیست ؟

کارکرد کمپرسور اسکرو اینگونه است که هوا یا گاز بوسیله رتورهایی که در درون سیلندر هست به جریان می افتد .

رتورهای کمپرسور اسکرو مثل پیچ های چند راهه ای بوده که به شکل نر و ماده در داخل یکدیگر می چرخند و با حرکت خود گاز یا هوا را به طرف جلو می برند .

که در نهایت موجب بوجود آمدن خلا و ورود مداوم گاز به داخل کمپرسور می شود و با کمتر شدن فاصله بین ملکول های گاز موجب افزایش فشار آن می شوند.

فاصله بین رتورها و بدنه بایستی ناچیز باشد چونکه اگر فاصله زیاد باشد باعث نشتی درونی می شود که در نهایت باعث کمتر شدن کارایی و عملکرد کمپرسور  می شود و از طرف دیگر میزان حرارت زیاد می شود .

هوای محیط اطراف به درون کمپرسور کشیده می شود و در آنجا بین چرخنده ( روتورها) و پوسته به دام می افتد و در برخورد با نر و مادگی روتورها با همدیگه هوا در طول کمپرسور پیش رفته و آرام آرام حجمش کاهش پیدا می کند و از دستگاه بیرون می رود به طور کلی و خلاصه در یک جمله می توان گفت هوا محیط وارد کمپرسور اسکرو می شود و متراکم شده و در آخر از دستگاه بیرون می رود.

پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را بخوانید : آنلودر در کمپرسور اسکرو چیست ؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۲۸
badban badban

روش و نحوه محاسبه ظرفیت کمپرسور باد

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۲۷ ب.ظ

روش و نحوه محاسبه ظرفیت کمپرسور باد

 

ظرفیت هوادهی یا دبی کمپرسور

از ساده ترین و در عین حال دقیق ترین روشی که خودتان بتوانید، ظرفیت هوادهی یا دبی کمپرسور را حساب کنید. این روش به شما کمک می کند تا تشخیص دهید آیا کمپرسور بادی که تهیه کرده اید، دقیقا همان ظرفیت هوادهی و یا دبی مورد نیازتان است یا خیر ؟

برای مثال فرض کنید شما یک دستگاه کمپرسور پیستونی یا اسکرو  ۱۰۰۰ لیتر در دقیقه خریده اید، وقتی حجم هوادهی هواساز شما ۱۰۰۰ لیتر در دقیقه باشد و از طرفی هم ظرفیت مخزن کمپرسور باد هم دقیقا همان ۱۰۰۰ لیتر در دقیقه باشد.

زمانیکه دستگاه کمپرسور را روشن می کنید باید به مانومتر توجه داشته باشید ، نشان گر مانومتر برای رسیدن از ۰ به ۱ بار ( BAR ) باید دقیقا ۱ دقیقه زمان ببرد.

حالا فرض کنید شما یک دستگاه کمپرسور باد پیستونی یا اسکرو ۲۰۰۰ لیتر در دقیقه دارید و مخزن کمپرسور شما هم ۱۰۰۰ لیتر در دقیقه است.

زمانیکه دستگاه کمپرسور را روشن می کنید باید به مانومتر توجه کنید، نشان گر مانومتر برای رسیدن از ۰ به ۱ بار ( BAR ) باید دقیقا ۳۰ ثانیه زمان ببرد.

پس نتیجه می گیریم که در واقع هر چه ظرفیت هوادهی ( دبی ) واحد هواساز کمپرسور شما بیشتر از ظرفیت مخزن کمپرسور باد باشد زمان پر شدن هوای فشرده در مخزن کاهش پیدا می کند.

البته لازم به توضیح است که فقط در مورد این فشار باری یعنی  ۰ به ۱ بار  ( BAR )  صادق است، بخاطر اینکه از فشار باری ۱ به بعد به هر چه هوا متراکم تر بشود زمان آن نیز طولانی تر می شود.

 پارامترهای مهم و روش محاسبه ظرفیت کمپرسور

فرمول محاسبه :                               q2=q1* t1 * t2 * t3 * t4

(متر مکعب بر دقیقه)    q2 =f.a.d (free air delivery nominal capacity

ظرفیت هوای مورد نیاز (متر مکعب بر دقیقه )=q1

ضریب تصحیح مربوط به سایت طبق جدول =t1

ضریب استراحت کمپرسور  (بین ۱۰ تا ۳۰ درصد  )=t2

ضریب نشت کمپرسور (در سیستم توزیع و فرآوری هوا)= t3

ضریب همزمانی =t4

به عنوان مثال برای دسترسی به ۳۰ متر مکعب هوای فشرده ،در یک کمپرسور خانه که ارتفاع محل نصب کمپرسور از سطح دریا ۱۵۰۰ متر و بالاترین درجه حرارت محیط ۴۰  درجه سانتیگراد میباشد (طبق جدول ) ضرایب مشروح بالا بدین گونه خواهد بود

t1 = 1.26

t2 = 1.20

t3 = 1.10

t4 = 0.70

۳۴٫۹۲ =    30(متر مکعب بر دقیقه) *۱٫۲۶ *۱٫۲۰ *۱٫۱۰ * ۰٫۷۰=  q2

با توجه به محاسبات فوق یک یا چند کمپرسور با ظرفیت نامی حداقل ۳۴٫۹۲ متر مکعب بر دقیقه باید در محل کمپرسور خانه نصب گردد، که با توجه به کلیه ضرایب در نظر گرفته شده و محاسبات فوق میتوان حداکثر به میزان ۳۰ متر مکعب بر دقیقه هوای فشرده در مکان مورد نظر مصرف نمود .

کمپرسور پیستونی :

قبل از هر چیزی باید بگوییم اینکه شما کدام یک از دستگاه ها را انتخاب کنید این کاملا وابسته به حجم و فشار مورد نیاز شماست. به طور کلی و جامع اگر بخواهیم برایتان توضیح بدهیم، کمپرسور پیستونی، هوا از طریق حرکت پیستون هایی که داخل سیلندر وجود دارد متراکم می شود.

مدل پیستونی قادر به تهیه طیف گسترده ای از فشار را دارند به طور مثال از فشار ۶ بار تا فشار ۱۲ بار. اگر شما به حجم پایین هوا احتیاج دارید به طور مثال حجم کمتر از ۱۰۰۰ لیتر در دقیقه، دستگاه پیستونی انتخاب خوبی برای شماست.

از آنجاییکه کمپرسور پیستونی اصولا دستگاه کوچک هست که به طور معمول ماکزیمم تا ۷ کیلو وات توان دارند پس برای واحدهای صنعتی و کارگاه های متوسط و کوچک بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

کمپرسور اسکرو :

اصول کار در دستگاه اسکرو بدین صورت است که هوا با عبور از دو روتور مارپیچی که در حال چرخش هستند متراکم می شود.

اگر نوع فعالیت کاری شما به گونه ای است که احتیاج به فشار کم ۶ بار تا فشار ۱۳ بار دارد ولی از طرفی ظرفیت و حجم بالا ۱۵۰۰ لیتر در دقیقه مدنظرتان است و احتیاج دارید که حتما دستگاه بصورت شبانه روز ۲۴ ساعته مداوم کار کند پس مدل اسکرو گزینه خیلی خوبی برای شماست.

کمپرسور اسکرو از ۱۵KW شروع می شوند تا کمپرسورهایی با ۷۵۰ کیلو وات قدرت الکتروموتور.

کمپرسور هوا پیستونی از ۳ قسمت اصلی تشکیل شده است :

  • مخزن
  • هواساز ( سیلندر )
  • الکتروموتور

در صورتی که در کمپرسور باد اسکرو از قطعات بیشتری استفاده شده است از جمله :

  • ایراند ( Air End )
  • آنلودر
  • الکتروموتور
  • تابلو برق هوشمند
  • رادیاتور
  • فن
  • مخزن سپراتور
  • فیلتر سپراتور
  • فیلتر هوا
  • فیلتر روغن و …..

در واقع کیفیت بالا این قطعات و دقت در مونتاژ آن باعث عملکرد بهتر دستگاه کمپرسورباد می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۲۷
badban badban

علت داغ شدن و بالا رفتن دمای کمپرسور اسکرو

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۲۷ ب.ظ

علت داغ شدن و بالا رفتن دمای کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو

علت داغ شدن و بالا رفتن دمای کمپرسور اسکرو شرکت کمپرسور سازی اسکروسازان ، با کادری مجرب و آموزش دیده آماده ارائه هر گونه خدمات ، طراحی ، ساخت ، تعمیر، عیب یابی ، نصب و راه اندازی انواع کمپرسورهای پیستونی و اسکرو را میباشد . لطفا با ما تماس بگیرید .

علت داغ شدن کمپرسور اسکرو – علت بالا رفتن دمای کمپرسور اسکرو

بالا رفتن دما کمپرسور اسکرو و خاموش شدن آن می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ، که بعضی از آنها را شما می توانید به راحتی برطرف کنید در غیر اینصورت حتما از یک متخصص بخواهید دستگاه کمپرسور اسکرو را برایتان تنظیم کند.

  1. مقدار روغن کمتر از حد استاندارد باشد .
  2. فن دچار مشکل شده باشد. دور حرکت و چرخش فن صحیح نباشد .
  3. گرفتگی و انسداد در مسیر اتصالات و شلنگ ها یا مسیر انتقال روغن و همینطور گرفتگی در رادیاتور
  4. بیش از حد بالا بودن دمای محیط اطراف کمپرسور اسکرو

مورد چهارم بیشتر برای کمپرسورهاییکه که در مناطق گرمسیری هستند پیش می آید. بهترین شرایط محیطی برای کمپرسور اسکرو داشتن یک اتاق مخصوصی درواقع یک کمپرسورخانه میباشید. که در اینصورت شما می توانید دمای محیط کمپرسورخانه را کنترل کنید.

با شروع بکار کمپرسور اسکرو ، هوا و روغن وارد رادیاتور می شود که به دمای ۶۰ درجه می رسد . فن رادیاتور شروع به کار می کند و این هوای گرم داخل کمپرسور اسکرو ، و داخل کابین را به بیرون انتقال می دهد و همین موضوع علتی برای افزایش دما بیش از حد معمول میباشد .

علت بالا رفتن دمای کمپرسور اسکرو

دو راه حل برای جلوگیری از بالا رفتن دما کمپرسور اسکرو

  1. راحترین راه برای برطرف کردن این مشکل استفاده از یک کانال در قسمت بالای رادیاتور است ، که بتواند هوای گرم را به خارج محیطیکه کمپرسور اسکرو در آن قرار دارد انتقال دهد.
  2. راه حل دوم دستگاه خنک کننده مثل کولر گازی و یا هر وسیله خنک کننده دیگری را در آن محیط قرار بدهید که از بالا رفتن دما دستگاه کمپرسور اسکرو جلوگیری کند .

ویژگی و مزیتهای مهم کمپرسورهای اسکرو شرکت اسکروسازان

  • شیر آنلودر کنترل کننده ورود هوا به داخل هواساز
  • کم صداترین کمپرسور اسکرو طراحی شده برای کارهای مداوم و ۲۴ ساعته
  • انتقال قدرت تسمه ای
  • دارای تابلو برق با محافظت بسیار بالا از الکتروموتور
  • تابلو برق : تابلو برق ستاره مثلث با قطعات اصل LS کنتاکتور –  بیمتال موتور – بیمتال فن – کنترل فاز ( کنترل چرخش موتور ) – پرشر سوئیچ – صفحه کنترل PLC آرسین – مجهز به میکرو کنترل .
  •  مجهز به سیستم LOAD & UNLOAD،
  • سیستم فرمان ARSIN با ضمانت یکساله و خدمات ده ساله.
  • دارای کابین پیچ و مهره ای مجهز به لرزه گیر و صدا گیر
  • فن خنک کننده : فن بی صدا و مستقل
  • رنگ : الکترواستاتیک کوره ای
  • دقت بالا در مونتاژ
  • دارای کنتاکتور و بی متال فن ( زیرا در صورت حذف کنتاکتور و بی متال، فن همزمان با الکتروموتور کمپرسور روشن می شود و در فصل سرما در زمان استارت ، کمپرسور به دلیل سرد شدن و سفت شدن روغن با مشکل مواجه می شود. )
  • مخزن ذخیره هوا با کلیه لوازم مورد نیاز – فشار کار ۱۳ BAR – فشار تست ۲۵ BAR – دارای شیر اطمینان – مانومتر – شیر ورودی – شیر خروجی – شیر تخلیه آب – ورودی و خروجی اضافی – پوشش خارجی الکترواستاتیک کوره ای پولی استر
  • صرفه جوئی در هزینه نگهداری به میزان  %۴۰ – ۳۵
  • صرفه جوئی در مصرف انرژی به میزان  %۳۰ – ۲۰
  • طراحی شده برای شرایط آب و هوایی ( ۵۵ + الی ۲۰ – )
  • حداقل لرزش صدا در هنگام کار
  • دسترسی سریع و آسان به قطعات جهت سرویس و تعمیر و نگهداری
  • قادر به کار در حداکثر ظرفیت برای مدت نامحدود
  • تعداد روشن و خاموش شدن بسیار کم با استفاده از سیستم هوشمند
  • استفاده از کاهش و افزایش دور جهت کاهش استهلاک دستگاه
  • واکنش سریع در مقابل تغییرات فشار و میزان مصرف هوا
  • واکنش سریع در مقابل تغییرات فشار و میزان مصرف هوا
  • استفاده از بالاترین کیفیت هواساز در جهان با عمر طولانی و بازدهی بالا
  • سیستم پیشرفته سه مر حله ای برای جداسازی روغن و هوا با حداقل افت فشار
  • تنظیم فشار ثابت در هوای خروجی
  • تکنولوژی جدید برای تولید هوای فشرده در فشار ثابت و متناسب با میزان هوای مصرفی
  • طراحی شده در ارتفاع جهت کاهش فضای اشغالی ( کم حجم (
  • قطع و وصل آرام با تکنولوژی Inverter
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • نصب و راه اندازی آسان – حمل و نقل آسان ( جهت لیفتراک و جرثقیل )
  • دارای یک سال گارانتی  و خدمات پس از فروش
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۲۷
badban badban

عیب یابی کمپرسور اسکرو | عیب یاب کمپرسور

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۲۶ ب.ظ

عیب یابی کمپرسور اسکرو | عیب یاب کمپرسور

عیب یابی کمپرسور اسکرو تشخیص ایراد و عیب یابی کمپرسور مهمترین عامل در تعمیر و طول عمر کمپرسور اسکرو می باشد در این مقاله سعی می کنیم تا عمده ترین عیوب و راه حلهای بر طرف کردن کمپرسور اسکرو را بررسی کنیم .

شرکت کمپرسور سازی اسکروسازان با کادری مجرب و آموزش دیده آماده ارائه هر گونه خدمات ، طراحی ، ساخت ، تعمیر، عیب یابی ، نصب و راه اندازی انواع کمپرسورهای پیستونی و اسکرو میباشد .
لطفا با ما تماس بگیرید .

حرارت بالا عیب یابی کمپرسور اسکرو

دلایل احتمالی

  1. گرفتگی فیلتر روغن راه کار تعویض فیلتر روغن
  2. گرفتگی رادیاتور راه کار شستشوی رادیات با دستگاه کارواش و محلول آب گرم با مایع ظرفشویی یا شستشو با تینر وری
  3. کارنکردن فن راه کار کنترل فن و در صورت نیاز تعویض فن یا کنتاکتور فن ( عیب یابی در قسمت برق نیز انجام شود )
  4. عدم تعویض به موقع روغن کمپرسور راه کار در ساعتهای پیشنهادی روغن و فیلترهای کمپرسور را تعویض نمایید
  5. معیوب بودن بلبرینگ های واحد هواساز راه کار تعویض بلبرینگ ها توسط سرویسکار ماهر در ۲۰۰۰۰ ساعت
  6. گرفتگی در مسیر گردش روغن راه کار تمامی مسیر شیلنگ های هیدرولیک و فیلترها کنترل شود.

وجود روغن در هوای خروجی

دلایل احتمالی

  1. معیوب بودن یا سوراخ بودن فیلتر سپراتور راه کار تعویض فیلتر سپراتور
  2. تنظیم نبودن لوله اسکاونجی راه کار بازدید چشمی به عمل آید که دقیقا در مرکز فیلتر سپراتور قرار گیرد با ارتفاع بسیار اندک
  3. معیوب بودن چک ولو یا شیر یک طرفه هیدرولیکی راه کار تعویض شیر چک ولو
  4. سوراخ بودن رادیاتور راه کار تعمیر یا تعویض رادیاتور
  5. زیاد بودن بیش از حد روغن در رسیور تانک راه کار کم کردن روغن

پاره شدن تسمه عیب یابی کمپرسور اسکرو

دلایل احتمالی

  1. عدم تنظیم و بالانس بودن پولی ها ایرند و الکتروموتور نسبت به هم راه کار تنظیم و ساعت کردن پولی ها نسبت به هم
  2. ساییدگی لبه های پولی ها راه کار تعویض پولی ها
  3. استاندارد نبودن تسمه ها یا عدم کیفیت خوب راه کار استفاده از تسمه های با کیفیت و استاندارد
  4. شل شدن بیش از حد تسمه ها راه کار سفت کرده تسمه ها با تسمه سفت کن

عبور جریان بیش از حد در کمپرسور

دلایل احتمالی

  1. گرفتگی فیلترها راه کار تعویض فیلترها
  2. معیوب بودن واحد هواساز راه کار کنترل توسط سرویس کار ماهر
  3. ایراد داشتن الکتروموتور راه کار طبق گراف های شرکت سازنده بایستی کنترل و محاسبه گردد و در صورت عدم سازگاری با محاسبات مربوطه حتما بایستی تعویض گردند
  4. مناسب نبودن قطر پولی های واحد هواساز یا الکتروموتور راه کار با تغییر در قطر پولی ها یا تنظیمات در اینورتر کمپرسور تعداد دور واحد هواساز باید مناسب با گراف شرکت سازنده باشد
  5. بالا بودن دوران واحد هواساز راه کار کنترل توسط سرویس کار ماهر
  6. زیاد بودن بیش از حد روغن راه کار مقدار روغن موجود در رسیور تانک با ساید گلس کنترل شود

عیب یابی کمپرسور اسکرو

تغییر صدای واحد هواساز

دلایل احتمالی

  1. معیوب بودن بلبرینگ ها راه کار تعویض بلبرینگها توسط سرویسکار ماهر در۲۰۰۰۰ ساعت
  2. تحت فشار بودن واحد هواساز راه کار تراز بودن سطح نشیمن گاه واحد هواساز کنترل گردد

کاهش دبی خروجی هوا از کمپرسور

دلایل احتمالی

  1. گرفتگی فیلتر هوا راه کار تمیزکاری یا تعویض فیلتر هوا
  2. بسته بودن یا بیش از حد بسته بودن شیر یک طرفه ( مینیمم ولو ) راه کار کنترل میزان فشار خروجی هوا مینیموم ولو از قسمت فوقانی
  3. گرفتگی فیلتر سپراتور راه کار تعویض فیلتر سپراتور
  4. تعمیر نامناسب واحد هواساز راه کار تمامی تعمیرات توسط سرویس کار ماهر میبایست انجام گیرد
  5. مناسب نبودن دور واحد هواساز طبق گراف های استاندارد راه کار میزان دور واحد هواساز( ایرند ) بایستی مطابق گراف ها( داده های ) شرکت سازنده کنترل و محاسبه گردد و در صورت عدم سازگاری با محاسبات مربوطه حتما بایستی تعداد دور واحد هواساز توسط اینورتر یا تغییر قطر پولی کنترل گردند

خطای پرشر ( HIGH PRESSURE )

دلایل احتمالی

  1. بسته بودن شیر بین کمپرسور و مخزن راه کار این شیر فقط در زمان سرویس کمپرسور بایستی بسته شود و در بقیه موارد حتما باز باشد
  2. گرفتگی فیلتر سپراتور راه کار تعویض فیلتر سپراتور
  3. تنظیم نبودن مناسب لو پرشر و های پرشر راه کار مقدار های پرشر بایستی به میزان ۱ الی ۱٫۵ بار از لو پرشر بیشتر تنظیم شود
  4. بسته بودن یا باز نشدن مینیمم ولو راه کار توسط سرویسکار مجاز کنترل و در صورت نیاز تنظیم گردد

دستگاه در هنگام کار صدای غیر عادی دارد

  1. پولی یا تسمه شل است . فن و پروانه ایراد دارند. پیچها یا اتصالات شل هستند ، از صحت این موارد مطمئن شوید
  2. کمبود روغن در کارتیج ، سطح روغن را چک کنید در صورت نیاز آن را تعویض کنید. از رسیدن روغن به بیرینگ ها یا یاتاقان ها مطمئن شوید
  3. در کمپرسورهای پیستونی، پیستون به ولو ضربه می زند ، سر سیلندر کمپرسور را بردارید و وجود ماده خارجی را در بالای پیستون بررسی کنید
  4. کمپرسور روی سطح نامناسب نصب شده و یا پیچهای آن شل شده است ، بولتهای اتصال را محکم کنید لرزه گیرها را بررسی و در صورت نیاز تعویض کنید
  5. بدنه یا شاسی کمپرسور ایراد پیدا کرده و یا اتصالات آن شل شده است ، موارد را بررسی کنید
  6. صدا از بیرینگها می باشد ، بیرینگها را تعویض کنید

روغن در مخزن شیری رنگ شده است

  1. به دلیل وجود رطوبت زیاد در محیط آب وارد مخزن روغن شده و با آن ترکیب شده است ، محیط را استاندارد کنید. روغن را تخلیه و جایگزین کنید . مخزن ذخیره روغن را در فواصل کوتاه تری درین کنید.

روغن بیش از حد مصرف یا تمام می شود

  1. هوای ورودی یا مکیده شده کمتر از حد استاندارد است ، فیلتر هوا را تمیز و یا تعویض کنید
  2. نشتی روغن وجود دارد ، اتصالات را بررسی و واشرهای آبندی را تعویض کنید
  3. رینگهای پیستون نازک و یا خراب شده اند ، رینگها را تعویض کنید
  4. ویسکوزیته روغن نامناسب است ، روغن را با یک روغن مناسب تعویض کنید
  5. کمپرسور تراز نیست ، دستگاه را تراز نموده و از لرزه گیرهای مناسب استفاده کنید
  6. سیلندر خط افتاده ، سیلندر را تعویض کنید.

در هوای خروجی روغن دیده می شود

  1. هوای ورودی کمپرسور محدود شده است ، فیلتر هوا را تعویض کنید
  2. رینگهای پیستون نازک و یا خراب شده اند ، رینگها را تعویض کنید
  3. در دستگاه بیش از حد روغن ریخته شده است ، روغن را تا سطح مناسب تخلیه کنید
  4. ویسکوزیته روغن نامناسب است ، روغن را با یک روغن مناسب تعویض کنید
  5. رینگهای پیستون بر عکس نصب شده اند ، بررسی نموده و جابه جا کنید
  6. فیلتر سپراتور اشباع شده است ، فیلتر را تعویض کنید
  7. لوله ساکشن و تخلیه داخل فیلتر سپراتور اشکال دارد ، بررسی نموده و در صورت نیاز تعویض کنید
  8. دستگاه دردمای بالا کار می کند ، بررسی نموده و شرایط محیط را استاندارد کنید.

کمپرسور لرزش دارد عیب یابی کمپرسور اسکرو

  1. اتصالات دستگاه شل شده است ، لطفا آچارکشی کنید
  2. کمپرسور به درستی نصب نشده است ، کمپرسور را تراز کنید و از استاندارد بودن محل قرار گیری آن مطمئن شوید
  3. پولی و یا کوپلینگ بالانس نیستند، سالم بودن آنها را بررسی کنید و در صورت نیاز بالانس کنید
  4. تسمه ها شل شده اند ، آنها را تنظیم کنید
  5. شفت الکتروموتور یا میل لنگ خم شده اند ، بررسی نموده و تعمیر کنید.

فشار کاری دستگاه مطلوب نیست

  1. در سیستم نشتی وجود دارد ، تمامی مسیرها و پاپه ها را بررسی کنید
  2. مسیر مصرف هوا بسته و یا محدود شده است ، فیلتر هوا را تعویض کنید
  3. تسمه ها شل شده اند ، آنها را تنظیم کنید
  4. اتصالات و یا مسیرها گرفتگی دارند ، آنها را بررسی کنید
  5. مصرف هوای فشرده زیادتر شده است ، بررسی کنید که آیا مصرف کننده دیگری به سیستم اضافه شده است یا خیر.

مخزن ذخیره هوا را در هنگام آنلود نگه نمی دارد

چک ولو خراب است ، مخزن را تخلیه کنید. سوپاپ اطمینان را باز کرده و بررسی نمایید و در صورت امکان آن را تعمیر و در غیر این صورت تعویض کنید

تسمه دائما خراب می شود عیب یابی کمپرسور اسکرو

  1. پولی ها هم تراز نیستند ، آنها را با ابزار مناسب تراز کنید
  2. تسمه خیلی سفت بسته شده است ،آن را به اندازه مناسب شل کنید
  3. تسمه خیلی شل بسته شده است ، آن را به اندازه مناسب سفت کنید
  4. پولی در جای خود شل شده است ، باید با دقت بررسی شود که آیا ایراد از پولی می باشد یا شفت خم شده است
  5. در شیارهای پولی خراشیدگی به وجود آمده است ، با ابزار مناسب شیارها را دوباره صاف و یکدست نمایید

دمای هوای خروجی خیلی داغ است

  1. سطح خارجی رادیاتور گرفته شده و یا کثیف است ، سطوح خنک کننده سیلندر، اینترکولر و لوله تخلیه را تمیز کنید
  2. تهویه هوا مناسب نسیت ، سیستم تهویه را بررسی و مسیر خروجی هوای گرم را چک کنید
  3. کمپرسور با دمای بالا کار می کند ، دمای کمپرسور را چک کنید ، در حد مجاز است یا خیر
  4. هوای ورودی کمتر از حد مجاز است ، فیلتر هوا را تعویض کنید
  5. داخل رادیاتور و یا مسیر عبور روغن گرفتگی دارند ، آنها را باز نموده و با اسیدهای مخصوص شستشو دهید تا رسوب گیری شود
  6. روغن به خوبی گردش نمی کند ، فیلتر روغن را تعویض کنید
  7. دمای کمپرسور خانه بیشتر از حد استاندارد است ، محیط کمپرسور خانه را خنک کنید
  8. روغن استفاده شده نامناسب است ، براساس فصل از روغن مناسب استفاده کنید

فشار مخزن به کندی بالا می رود

  1. انسداد فیلتر هوای ورودی ، فیلتر هوا را تعویض کنید
  2. فیلتر ایرند از تنظیم خارج شده است ، ایرند را اورهال و دوباره فیلر گیری کنید
  3. در سیستم نشتی وجود دارد ، کل مسیر را چک نموده و آچارکشی کنید
  4. تسمه ها شل شده اند ، تسمه ها را دوباره سفت و تنظیم کنید

کمپرسور دائم خاموش می شود

  1. الکتروموتور بیش از حد آمپر می کشد ، برق دستگاه را سریع خاموش و الکتروموتور را چک کنید
  2. دمای هوا محیط بالاست ، سیستم تهویه را بررسی نموده و هوا را خنک کنید
  3. سایز فیوز مناسب نسیت ، بررسی کنید و در صورت امکان فیوز را تنظیم و یا تعویض کنید.

علت load نشدن آنلودر عیب یابی کمپرسور اسکرو

  1. دمای ۲۰ درجه در کمپرسور ( روغن ) به وجود نیامده است .
  2. سوکت شیر برقی و یا بوبین آن خراب است .
  3. رله شیر برقی و یا مشکل برقی دارد.
  4. مشکل از آنلودر می باشد.

علت پس زدن روغن در حالت On loadدر آنلودر

  1. مقدار روغن داخل رسیور زیاد است و باید سطح روغن کم شود.
  2. آنلودر در حالت دریچه باز باقی می ماند و باعث پرت شدن روغن می شود که این خود به دو دلیل روی میدهد :

اول : داشتن مشکل برقی در آنلودر

دوم : آنلودر به هر دلیل موردی داشته باشد.

علت صدای ناهنجار کمپرسور در حالت Load

  1. شل شدن تسمه های کمپرسور

مشکلات واحد هواساز عیب یابی کمپرسور اسکرو

  1. آمپر بیش از حد مجاز کمپرسور
  2. صدای ناهنجار
  3. داغ کردن واحد هواساز

علت داغ شدن و بالا رفتن دمای کمپرسور اسکرو

علت افزایش دمای روغن کمپرسور

  1. گرفتگی روزنه های رادیاتور
  2. عدم تهویه هوای خشک در محل نصب
  3. کار کرد برعکس و یا از کار افتادگی فن
  4. کاهش حجم روغن یا بلا استفاده شدن روغن
  5. عدم تهویه هوای گرم عبوری ازرادیاتور
  6. آلودگی فیلتر هوا

دلایل Error دمای روغن بالا ( بصورت لحظه ای )

  1. عیب یابی کمپرسور اسکرو خرابی کله فیلتر و عدم روغن رسانی به واحد هواساز
  2. انسداد مسیر گردش روغن

عدم کارکرد صحیح کمپرسور در فشار Load – On load

  1. عدم تنظیمات صحیح پرشر سوئیچ و ترانس دیوزر
  2. خرابی پرشرسوئیچ و ترانس دیوزر

عدم تطابق فشار مخزن و فشار کمپرسور

  1. مراجعه به منوی PLC و کالیبراسیون آن با فشار مخزن

علت استارت نشدن کمپرسور

  1. دو فاز شدن برق اصلی
  2. پایین بودن دمای روغن از حد نصاب تعریف شده برای کمپرسور
  3. نبود سیم نول در تابلو کمپرسور

شرکت کمپرسور سازی اسکروسازان با کادری مجرب و آموزش دیده آماده هر گونه خدمات ، طراحی ، ساخت ، تعمیر، نصب و راه اندازی انواع کمپرسورهای پیستونی و اسکرو را دارد .
لطفا در صورت نیاز به مشاوره با ما تماس بگیرید ،

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۲۶
badban badban

تعمیر کمپرسور اسکرو

سه شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۲۵ ب.ظ

تعمیر کمپرسور اسکرو

تعمیر کمپرسور باد

تعمیر کمپرسور اسکرو معمولا تعمیر کمپرسور اسکرو به دو بخش تعمیر اساسی و سرویس دسته بندی میشود .

در بعضی مواقع ارزش تعمیر هواساز مقرون به صرفه نبوده و یا توجیه تعمیراتی ندارد در این مواقع توصیه میگردد از ایرند یا هواساز نو استفاده شود . عدم اجازه دسترسی به کمپرسور توسط افراد غیر متخصص و غیر مسئول و تعیین اپراتور متخصص آموزش دیده جهت بهره برداری از کمپرسور توصیه میگردد .

سرویس کمپرسور

پس از کارکرد ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ساعت کارکرد کمپرسور اسکرو ، باید روغن تعویض کرد . چنانچه کمپرسور در شرایط نامساعد کار کرده باشد یا بمدت زمان طولانی استفاده نشده باشد ممکن است تعویض روغن زودتر لازم گردد . زیرا مرغوبیت روغن نه تنها بر اثر کارکرد دستگاه بلکه بمرور زمان نیز رو به زوال می رود تعویض به موقع عاملی است که از تجمع ترکیبات اکسیده شده پیشگیری می کند .

توجه :
مراقب باشید که سطح روغن کمپرسور هیچگاه بالاتر از خط فوقانی میله نشان دهنده روغن نباشد . فقط در صورتی روغن اضافه ریخته شود که سطح روغن به پایین خط زیرین میله نشان دهنده روغن رسیده باشد . ضمن ریختن روغن کمپرسور باید خاموش و عاری از فشار باشد .

در هنگام تعویض روغن میبایست درپوش شیر فلکه زیر مخزن رسیور را باز نمایید سپس شیر فلکه را باز کنید تا روغن خارج گردد . دقت کنید زمان تعمیرات کمپرسور روغن موجود در مخزن رسیور و لوله ها و رادیاتور روغن کاملا خالی گردد . پس از آنکه سرویس کمپرسور کاملا از روغن خالی شد ، درپوش تخلیه را محکم سر جای خود ببندید . زمان تعمیر کمپرسور چنانچه پیش از تخلیه روغن ، کمپرسور مقداری کار کرده باشد بیشتر رسوبات بجای آنکه ته نشین شود در روغن معلق خواهند بود بنابراین راحت ترنی راه ممکن تخلیه آن است .

تعمیر کمپرسور باد

تعمیر کمپرسور

معمولا بعضی از سازنده های اسکرو یا توصیه کننده گان نا آشنا روغن هیدرولیک ۶۸ را بجای روغن کمپرسور اسکرو(VDL ) استفاده می کنند. لازم به توضیح است در نگاه اول در دیتا شیت روغن همه چیز برابر است ولی نکته در اینجاست که روغن کمپرسور اسکرو حاوی ماده ضد کف می باشد( Anti Foam ) که در روغن هیدرولیک وجود ندارد و باعث عدم کف نمودن روغن در زمان استارت دستگاه شده و از جامپ کردن واحد هواساز جلوگیری می کند بارها دیده شده است وجود کف در فیلتر روغن باعث از کار افتادن فیلتر سپراتور و خروج روغن از کمپرسور به درون خط تولید شده است .

لذا توصیه می شود بجای استفاده از روغن هیدرولیک که ریسک بالایی را در دماهای بالا و زمان استارت و در نتیجه خرابی و در ادامه تعمیر کمپرسور رو بهمراه دارد از روغن مخصوص کمپرسور DVL استفاده شود .

نکات بسیار مهم قبل از تعمیر کمپرسور

  1. قبل از روشن نمودن دستگاه مقدار روغن موجود در مخزن را توسط نشان دهنده روغن کنترل نمایید .
  2. قبل از استارت دستگاه ، کلیه درب های دستگاه را بسته و آب بندی آن ها را کنترل نمایید .
  3. شیر خروجی کمپرسور را باز نموده تا دستگاه به شبکه هوای فشرده وصل شود .
  4. چناچه به هر دلیلی الکتروموتور تعویض شده باشد لازم است دور صحیح موتور کنترل شود . چنانچه دور الکتروموتور خلاف جهت باشد ، لطفا سریعا از طریق stop اضطراری خاموش و حرکت موتور را دور چرخش صحیح هدایت کنید .

قابل ذکر است حداکثر زمان چرخش اکتروموتور در جهت خلاف ۲ ثانیه بوده و تجاوز از این حد می تواند خسارت بسیار سنگینی به کمپرسور وارد نماید .

توضیح :

برای خاموش کردن ، کمپرسور را در حالت unload قرار داده و بعد شصتی stop را فشار دهید .

تذکر :

برای استارت مجدد دستگاه پس از خاموش شدن باید صبر کنید تا هوای رسیور از طریق آنلودر کاملا تخلیه شده سپس اقدام نمایید .

مهم ترین عوامل که تعمیرکاران کمپرسور باید حین انجام تعمیرات رعایت کنند ابتدا از قطع برق مدار کمپرسور سپس تخلیه هوای کمپرسور می باشد. که معمولا مشکلات و تمامی مسائل در این حوزه بر اثر بی دقتی تعمیرکاران و عدم رعایت اصول ایمنی و عدم استفاده از تجهیزات مناسب بوجود می آید.

اپراتور های کارخانجات صنعتی باید این نکته را در نظر داشته باشند که به هیچ وجه ممکن نباید شخص غیر متخصص دسترسی به کمپرسور داشته باشد و این امر باید حدالمکان رعایت گردیده و جدی گرفته شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۶:۲۵
badban badban